Den Grønne Kampagne

Den grønne omstilling indenfor mobilitet skal fremmes indenfor:

  • Elbilen
  • ElCykel på lejebasis – nemt og bekvemt og vedligeholdelsesfrit
  • Delebilen

Udfordringen:

  • Mange danskere  har ikke truffet valget om at udskifte deres konventionelle bil til elbil, fordi det kan være svært at overskue konsekvenserne ift. ladestander, rækkevidde, bilmodel, økonomi osv.
  • Det kan være svært at skifte fra fossil til elbil, fordi der mangler viden omkring elbiler, ladning, batterier, finansiering etc (specielt hos kvinder) – vi giver dem “hverdagsviden” til at turde træffe det rigtige valg til den grønne omstilling. 
  • Mange har købt elbiler og hybridbiler grundet lavere afgifter, det kan betyde, at skiftet til elbil drives mere af økonomi end interessen for den grønne omstilling, vi kan derfor risikere at den Grønne Omstilling stagnerer ved afgiftsændringerne besluttet i 2025 samt ved de høje priser på el. 

Løsningen:

Vi kan fremme beslutningen omkring skifte til elbil ved at give virksomhederne og medarbejderne let adgang til viden omkring elbiler samt hele livscyklus omkring elbilerne.  

  • Besøge virksomhederne med et bredt udvalg af elbilmodeller samt eksperter.  En bilkaravane med forskellige bilmodeller til  forskellige behov. 
  • Vi sørger for viden – både teoretisk og praktisk ved samarbejde på tværs af bilmærker samt leverandører af ladestandere, interesseorganisationer og kommuner, direkte kommunikation med eksperter indenfor deres felt. 
  • En prøvekørsel er afgørende før man vælger at skifte fra fossilbil til elbil – vi skal ha’ derfor have generet nogle prøvekørsler af elbilerne – derfor tilbydes prøvekørsler

Pilotprojekt rettet mod Virksomheder og Medarbejdere i 

Hovedstadsområdet 

  • Beskrivelse: 
    • En karavane af ebiler og elcykler besøger virksomheden i arbejdstiden.
  • Medarbejdere får mulighed for at stille spørgsmål til udvalgte eksperter, så hele livscyklussen omkring skifte til elbil, kan blive afdækket.
  • Der vil være mulighed for prøvekørseler af elbiler.
  • Hvis der opstår et specielt behov for beslutningstagerne i virksomheden, kan eksperter eller biler stilles til rådighed – dette aftales specifikt.
  • Der laves Marketing for projektet, så virksomheder og medarbejdere bliver opmærksomme på projektet og  virksomheder, der ønsker et besøg, kan bestille et besøg på Kampagnesitet.
  • Der åbnes op for, at samarbejdspartnere kan tilmelde sig projektet, så alle der ønsker at  bidrage til projektet får muligheden for at være med. 
  • Erfaringer:
    • Erfaringerne fra besøgene, skal bruges til:
  • Opdatering af alt kommunikation
  • Udrulning af projektet imod yderligere virksomheder
  • Udrulning af projekt imod B2C
  • Få en endnu bedre og større forståelse af de spørgsmål og barrierer, der kan være imod grøn mobilitet. 
  • Målgruppen: 
    • Beslutningstagere
  • Ledere
  • Medarbejdere

Copyright © Female Drivers Club Alle rettigheder forbeholdes