
Mercedes-Benz GLC AMG43 – som en løvemor, der vogter over sine unger.
Ud over sit smukke ydre med den smukke dynamiske Coupé form, og det gennemtænkte design, har Mercedes med deres nye fortolkning af en SUV, ramt bulls-eye.
Mercedes startede med at have et simpelt og overskueligt program, groft fortalt, C for den der ikke havde råd, E for dem der skulle med en Taxa og S for direktøren der boede på Strandvejen. I dag har Mercedes 42 forskellige modeller i deres hovedprogram, hvilket tilfældigvis er antallet af knapper på en stilistisk B&O fjernbetjening.

Mercedes GLC AMG43 er ren komfort og voldsomt meget lyd
Med sin 3-literes V6 bi-turbo motor, har denne 4-hjulstrukket Mercedes SUV en dyb rolig og frygtindgydende lyd, som en løvemor, der vogter over sine unger. Det er ikke en bil, du umiddelbart kan snige dig væk i uden at blive hørt og slet ikke i sport +.
Læs også: Tid til vinterdæk
Mercedes GLC har sin helt egen personlighed, den er som klassens pæne pige, når den står i C, det afbalancerede komfort mode. Denne GLC har et Eco mode, der reducerer brændstofsforbruget og står for det ”grønne” fodaftryk. Men med et let tryk kan man sætte bilen i Sport+, hvorefter den forvandler sig til et helt andet dyr og hvor kløerne kommer frem.

Alle indstillinger virker lige godt for denne SUV, men på bane i Sport +, kommer dens 4-hjulstræk den til gode, for det er en stor bil. Man må give det til Mercedes, for med denne bil og den nye gearkasse, har de formået at skabe en mere dynamisk køreoplevelse, med de hurtigere gearskift.
Kabinen – som at indlogere sig på Ruths Hotel
De sorte lædersæder med de røde syninger og røde seler giver AMG’en kant, lidt som ethvert andet accessoires, der pepper festkjolen op.
Sæderne er som skabt til lange ture og kan selvfølgelig indstilles og låses i den position man ønsker at bruge hver eneste dag. Der er mulighed for flere forskellige indstillinger, for både fører og passager.
Ud over et opbevaringsrum til briller, penne og andet, er der to kopholder i midterkonsollen og to kopholder i hver side i dørpanelet. Dette gør at man ikke skal sidde med kopper i skødet, hvis man både skal have kaffe og vand med på turen.
Kabiner har kabinelys i rolige farver, der gør det nemmer at orientere sig, når man skal ud at køre i disse efterårsdage, hvor solen sparer på de skønne stråler.
Bagagerummet er forhøjet i en SUV og kan indeholde meget, men samtidig alligevel mindre end man forestiller sig. Under alle omstændighder kan der snildt være plads til tasker til en hurtig ”getaway” for to, en weekend eller mere.
Mekanikken – intuitiv og enkel
Selve mekanikken i bilen er yderst simpel og intuitivt, der er en stor 14 cm skærm, hvor man med en roterende styreknap i midterkonsollen, der gør det let kan betjene navigationen og de øvrige indstillinger af bilen.

I denne Mercedes er der fantastisk god lyd i hands-free tilkobling med klare toner idet lyden i de 13 Burmeister højtalere er af høj kvalitet.
En af de ting der især er værd at nævne er bilens 360 graders kamera. På skærmen ligner det at man filmer fra en drone eller sin egen personlige satellit. Dette bakkamera eller parkeringskamera er fantastisk hvis man holder af sine fælge.
I denne aktuelle Mercedes SUV er der soltag, der, der får kabinen til at virke større og giver et dejligt lysindfald, hvilket er kærkommen i det mørke vinterhalvår hvor der er sparet på lyset i dagtimerne.

Produktinformation
Motoren er en 3.0-liters V6 Bi-turbo, der yder 270 kW eller 367hk, men 520Nm. Den kører fra 0-100k på 4.9 sec, og har en topfart på 250k/t. Et gennemsnitsforbrug er 11,56 km/l

43AMG, Coupe, GLC, Mercedes Benz GLC AMG43, Mercedes-Benz, SUV